cameron higlands

hier heb ik echt een geweldige tijd gehad! met lieve mensen om mij heen. ik verbleef in het father's guesthouse aangeraden bij lonyplanet. het is echt een super guesthouse! super vriendelijke mensen. de vrouw is enorm lief en geeft goed advies, de eigenaar (man) van de guesthouse is een grappenmaker en een enorme verhalen verteller wat hij erg goed kan. het was erg intressant om nog even te blijven hangen en naar zijn verhalen te luisteren. wat wel een beetje dubbel was want we hadden nog drie kwartier te gaan voordat patrick (een jongen die ik daar heb ontmoet) op de bus moest. we moesten ook nog eten en afscheid nemen van elkaar.

het eerste moment kwam ik in contact met vikky een vrouw die ook alleen aan het reizen was (voor 3 weken in maleisie) uit astralie. Ze vroeg aan de receptie of er ook iemand geintresseerd was in de big flower trip waarop ik antwoorde dat ik wel geintresseerd was maar niet voor de volgende dag maar de dag erna, omdat ik de volgende dag een trip op me zelf zou gaan maken. ik zou op eigen gelegenheid met de lokale bus de boh tea estatete gaan bezoeken en vanaf daar terug naar beneden lopen langs de andere bezienswaardigheden af. dit sprak haar ook aan en zo hadden we de afspraak om de volgende dag samen onze toer te gaan maken. s'ochtends rustig ontbeten en onze was afgeleverd bij de laundry. daarna zijn we gaan kijken of de local bus er was, het zou nog een uuur duren even in de mandiri(?) gekeken naast het busstation een aangelegde tuin wat niet zo veel voorstelde en wat winkeltjes bekeken. besloten om 20 min eerder terug te gaan naar de busstation wat voor ons goed uitpakte, toen we naar de busstation liepen zagen we dat de bus er al stond, een kwartier van te voren, vrij vlot daarna vertrok de bus ook al.

helaas bracht de bus ons niet helemaal tot boven aan bij de boh tea estate, als we daar wilde komen moesten we nog 4km een berg oplopen. er kwam een auto aan en ik had geen bedenk tijd nodig ik stak me duim de lucht in en de auto stopte. het was een gezin uit ipoh wat een dagje uit was een vader een moeder en een dochter. ze waren enthousiast en vonden het goed dat we met hun mee naar boven reden. boven aangekomen wilde de dochter zelfs nog met ons op de foto.

heerlijk op ons gemak begonnen aan een heerlijke verse cameron highlands kop thee wat sterk genoeg was om er naar te vragen of ze ons nog eens warm water bij wilde schenken wat ze zonder enige moeite (kosten) deden. daarna hebben we op onze gemak de fabriek bekeken en het winkeltje. de mensen uit ipoh waren op het zelfde moment als ons klaar wat ons het geluk gaf dat we ook weer met hun mee terug naar beneden mochten rijden. dit heeft ons een flinke wandeling bespaard en een nat pak. op de weg terug naar beneden begon het intens te regenen. ze hebben ons droog onder een afdak afgezet bij de bijen boerderij, wat echter niet veel voorstelde. we hadden het meteen gezien en hebben even in het winkeltje gewacht tot de ergste regen over was.

na de bijen boerderij hebben we nog het vlinderpark bezocht wat ook niet erg groot was. we hebben een stop gemaakt bij de aardbeien boerderij en ik heb heerlijke verse, sappige aarbeien met chocolade er over heen gegeten, als je hier heen gaat zeker de aarbeien proberen! ze smaken nog veel beter dan als in nederland heerlijk vers en sappig! we zijn nog bij de cactus boerderij geweest wat echt niets voorstelde! het was gewoon een winkel met kleine en grote cactussen in potten en hebben daarna ook besloten door te lopen naar de buddhist temple die we op onze weg nog tegen kwamen en we wouden nog verder door lopen om de waterval te zien. de waterval hebben we nooit gezien. in de guesthouse zeiden ze ook daqt het niet de moeite waard was omdat er steeds meer boeren komen en het water daardoor nu bruin is. het was een enorme lange pittige wandeling terug, maar wel mooi dat we de boedistische tempel hebben gezien wat we gemist zouden hebben als we de bus in bringchang(?) terug namen. op de terug weg hebben we wel nog even een breek genomen bij de avondmarkt voor onze (3uur) lunch.. als vegetarier had ik het wel zelf gecombineerd bij het ene kraampje rijst genomen en bij het kraampje ernaast 2 gebakken eieren. er was geen plek om te zitten dus zijn we verder door gelopen waar we gebruik hebben gemaakt van een tafelsetje voor een supermarkt.

de volgende dag zijn we voor de rafflesia bloem op toer gegaan..