eerste verhaal vanuit bali

hallo allemaal,

zoals jullie misschien onder tussen al weten, ben ik goed aangekomen op bali. het was een lange vlucht. na 12 uur stopte we in singapore. gelukkig mochten we daar wel het vliegtuig even uit. we moesten na 20 minuten terug gaan. wel viel me op dat we overal dubbel gechecked werden. in principe waren we in nederland al gechecked. toen ik terug op het vliegtuig moest om de reis voort te zetten naar bali werd ik nog 3 x op me boarding en paspoort gechecked.

uit eindelijk na bijna de klok rond gereisd te hebben goed aangekomen in me zeer fijne 1ste aankomst hotel 100sunset 2 hotel. ik had er goed geslapen, zag er goed uit en een fijn goed groot bed met een lekker dik matras airco gratis laptop lenen en een ontbijtje. meteen bedacht om nog maar een extra nacht bij te boeken om uit te rusten van de reis.

de eerste dag na mijn nachtrust lekker naar kuta beach geweest. er waren hogen golven en tot de golven kon je gewoon staan en was het ondiep. verder nog even wat rond gekeken in de winkeltjes maar het is erg duur! shoppen hier dat had ik echt niet vewacht! ik zag een super mooi jurkje waar je hier 20 voor zou betalen dat was omgerekend al 46 in euro's. ik vond het nog niet eens de moeite waard om af te gaan dingen want dan was ik wss de helft goedkoper uitgekomen en dan is het nog duur voor nl prijs. ik had verwacht dat de kleding hier rond de 2 euro zou zijn. maar mss heb ik dat verkeerd gehoord en is dat voor in thailand maar voor asia termen vind ik het bedrag wel erg hoog.

na de extra overnachting heb ik besloten om naar denpasar te gaan omdat ik graag de tanah lot wil bezichtigen dat was voor mij een verkeerde keuze. geen enkele tourist te bekennen. snel besloten om weer een bus (wat hier meer dolmusjes van turkije zijn) te nemen en door te reizen naar ubud wat voor de volgende dag gepland stond. Hierdoor helaas wel een crematie ceremonie mis gelopen omdat ik niet goed besefte dat het aan beginnen was er zaten nog maar enkele mensen naar wat vuur te kijken toen ik er aan kwam ik denk een stuk of 5 in oranje gewaden. toen ik er weer langs kwam en zag dat het echt begonnen en druk was zat ik helaas al in de bus naar ubud. ik vind dit wel erg jammer want het lijkt me toch wel heel bijzonder om het mee te maken. bij aankomst heb ik ook al meteen een sarong aangeschaft mocht ik op dit soort situaties stuiten. maar goed daardoor wel optijd in ubud en een hotel gevonden. afdingen gaat hier echt niet. ik zit nu in een low budget hotel ( wat ik er nog eng uit vind zien echt zo goedkope en waar salamanders enz. op je kamer kunnen komen ) voor 100.000 rupia.

hier nog even wat rond gekeken en geshopt (toch echt nodig want de kleding die ik aanheb moet uit gewassen worden) en uit eindelijk een jurkje gescoord voor 40.000

omdat ik hier minimaal een uur naar een hotel heb gezocht en laat was aangekomen op bestemming ivm eerst denpasar vandaag niet veel kunnen doen. morgen ga ik kijken of het mogelijk is om de tanah lot te bezichtigen en de butterflypark in 1 dag. voor dat laatste hebben ze vanaf hier geen tours. dus dat brengt mij tot de keuze om een prive chauffeur te nemen of zelf met een scooter te gaan. dat laatste is wel een stuk goedkoper. wel zei een vrouwtje bij de tours dat het ver weg is en gevaarlijk maar ik vertrouw de mensen hier eigenlijk niet want ze zijn heel erg verkoop gericht. ik heb nog niemand om advies kunnen vragnen omdat ze allemaal willen verkopen zelfs in de geusthousse, dan is de man van de vrouw weer een prive chauffeur. daar zul je dan dus ook geen informatie vandaan kunnen halen want ze willen natuurlijk zelf verkopen.

verder ga ik nog door naar candidasa om een boot te nemen naar lombok, naar besakih tempel, lovina, pulaki en vanuit daar naar gilli manuk om de boot te nemen naar java