lombok en gilli trawagan

helaas is de local niet meer op komen dagen de 2de dag, ik heb die avond  verder niet veel bijzonders gedaan. optijd gaan slapen voor het vervolg van mijn reis naar lombok.

zelf ben ik met de fastboot naar lombok gegaan. de boot stopte eerst in gilli trawagan en iedereen stapte van de boot af behalve ik en nog een ander nederlands koppel, zei gingen ook naar lombok. het was dus het omgekeerde van mijn research op inet. gilli trawagan toeristisch en lombok rustig en vrijwel geen toerisme.

de eerste dag in lombok heb ik een motor(scooter) gehuurd en ben het eiland gaan verkennen. door local dorpjes gereden en uit eindelijk op het strand uit gekomen. op het strand kon ik helaas niet lang blijven ik was namelijk me portemenee vergeten! wat wel goed was gekomen want er was nog een ander koppel die in  de zelfde homestay verbleven (wat een toeval!) gelukkig kon ik daar wat van lenen. ik was er achter gekomen toen ik wou tanken, toen zag ik dat ik me portemenee vergeten was. gelukkig kwam er net op dat moment een toerist langs! wat een geluk! onderweg wat 1 en half uur in beslag nam was ik nog maar 1 andere toerist tegen gekomen. hij heeft me uit de brand geholpen en het tanken voor mij betaald, wat lief!

ik heb ongeveer een uurtje op het strand gelegen en daarna ben ik weer gegaan. ik heb nog wat rond gereden in kuta zelf en ben daarna weer terug naar de homestay gegaan. me tegen overbuurman sprak me aan dat hij me op het strand had gezien. ik had hem ook gezien maar had me niet gerealiseerd dat hij dat was. en zo had ik een reis genootje voor 2 avondjes en 1 dagje. we zijn die avond in de local restaurant wezen eten waar ik de dag van te voren ook gegeten had voor local prijzen.

die avond was ook erg gezellig want toen had ik een nederlander ontmoet die daar aan het surfen was. we hebben die avond door gebracht in bar 7 met 2 engelse meiden die daar ook voor het surfen waren.

terug naar de avond met mijn buurman, we zijn na het eten naar een karaoke bar gegaan. haha wat een fun! we waren wel de enigste gasten in de bar. de surfers gaan optijd slapen om optijd te kunnen gaan surfen.

de dag erna zijn we samen op de motor van me buurman het eiland verder gaan verkennen. nu de andere kant op de vier strandjes af. het waren erg mooie stranden en vrijwel bijna prive! mooi helder blauw water met witte stranden en wat vissersbootjes erin. bij de eerste strand stop hebben we een heerlijke kokosnoot gedeeld , eerst leeg gedronken en daarna hebben we nog de binnenkant opgegeten. die hebben we weer gedeeld met 2 hondjes die er rond hingen.

die avond hebben we weer in het local restaurant gegeten. we hebben weer leuke nieuwe mensen ontmoet een ander meisje uit nederland en wat jongens uit duitsland. we hebben een gezellige avond gehad.

de volgende dag ben ik door gegaan naar gilli trawagan. ik wilde het toch zien waar alle toerisme heen ging en heb lombok met deze plaats op gesplit. beide 3 overnachtingen. meteen bij het zoeken naar een homestay ben ik in contact gekomen met een man uit canada en een ander meisje uit madrid ze waren nu bijna 1 week samen aan het reizen en hadden elkaar ontmoet in kuta bali. we hebben in de avond afgesproken en zijn naar de sunset spot gegaan om te genieten van de zonsonderdgang. daar zijn we nog een jongen uit oostenrijk tegen gekomen die ook alleen reist en een meisje uit duitsland die in australie werkt en hier nu op vakantie is. we hebben daarna gezellig met ze alle wat gegeten. de volgende dag ben ik met het meisje uit spanje naar het strand gegaan. daarna hebben we de sunset boat geboekt. het zou een party boat zijn met 1 stop voor het snorkelen. het was gezellig om nieuwe mensen te ontmoeten. zo heb ik daar nog 1 jongen uit nederland ontmoet wat engelse meiden en drie meiden die ook uit nederland komen. op het snorkelpunt was er helaas niets te zien en ook was het geen echte party party boot, ja er was muziek maar dat was het het was een kleine boot waar we ik denk met ongeveer 40 man opwaren. het eten was erg lekker rijst met groenten pittig gekruid met een kaneel smaak. helaas was het niet genoeg en ben ik daarna nog op de local market wat gaan eten waar ik de drie nederlandse meiden weer tegen kwam. ik had eigenlijk met hun afgesproken om s' avonds elkaar weer in een bar te onmoeten maar ik was even voor drie kwartier naar huis gegaan waar ik op bed ben gaan liggen. ik was te moe geworden en kon niet meer wakker blijven dus ben ik maar gaan slapen.

vandaag ben ik het eiland rond gegaan. vanaf de moskee waar ik zit midden het eiland door tot het lichthuis, daarna langs het strand terug. een flinke ronde gehad van zeker wel ander half uur. daarna kwam ik isaac uit zweden tegen. eventjes later nog de amerikaan en het spaanse meisje die gingen even op het strand liggen en daarna konden ze met een duikboot waar de amerikaan had gedoken gratis mee aan boord om te zonnen. ik was erg moe van de zon maar ik heb toch besloten om mee te gaan zo kans krijg je misschien maar 1 x. het was erg leuk. vanavond gaan we nog 1 keer met ze alle eten en morgen reis ik verder terug bali in naar de omgeving van de waterpaleis. daarna zal ik nog naar de oudste tempel van bali gaan de besakih tempel, 3 dagen in de omgeving van lovina, de pulaki tempel en daarna ga ik de oversteek maken in gilli manuk naar java.