malang

Daar zaten we dan half 1 s'nachts in de jeep richting de bromo. Op het begin waren de wegen nog goed, maar ze verslechterde snel het waren erg smalle wegen met veel hobbels. Door de vering van de jeep was van slapen geen spraken, we werden alle kanten op geschut. Het was ongeveer ander half uur rijden. We kwamen bij een dorpje uit midden in de zandvlakte op weg naar de vulkaan. We konden daar jassen huren voor de klim. Daarna reden we nog 5 min. Verder en konden we een start maken aan de klim, een berg op naar het punt om de zonsopgang te bekijken.

Het was een zware klim na weinig slaap en vrijjwel geen ontbijt. Ik voelde het aan me lichaam dat ik energie te kort kwam. Met een aantal keren stoppen en een rust tijdens de klim zijn we na ong ander half a 2 uurtjes boven gekomen op ons uitzicht punt. Net voor dat de zonsopgang begon. Het was enorm mooi om te zien en zeker de moeite waard! Ondanks dat ik het eigenlijk niet nodig vond omdat ik de zonsondergang op gilli t had gezien ben ik erg blij dat we op dit punt (de beste die je kon kiezen voor zonsopgang) hebben gekozen en ik heb er geen moment spijt van gehad. We'll kwam ik tijdens het klimmen tegen me breekpunt aan (zo zwaar was het).

Na de zonsopgang zijn we gaan afdalen. Terug bij de jeep aangekomen was het weer 5 minuutjes terug naar t dorp waar een ontbijt ons op stond te wachten.

Na dit ontbijt zijn we na de krater van de bromo gegaan. Het was een wandeling door los zand en daarna nog een trap op. Door het losse zand was het nog zwaarder dan de klim naar de zonsopgangspunt, maar ook dit was zeker weer de moeite waard.bij de krater aangekomen wou we'll iedereen met ons op de foto. Wat voor 1 of 2 keer leuk is. Na de krater zijn we nog naar een waterval gegaan, wat weer een verre loop was en uiteindelijk weer een klim terug omhoog. Het was zeker ook de moeite waard maar we'll wat veel na het vorige gedeelte van de tocht. Het werd afgesloten met een bezoek aan een tempel. Die hadden ze er voor mij niet aan toe hoeven te voegen. De tempel was niet zo bijzonder vrij klein, dus het bood eigenlijk niks extra's, gewooon weer een tempel.

De dag voor deze tocht was ik nog naar nuasan ... Huppelup geweest, daar worden massages gegeven door blinde mensen. Mijn massage was niet erg krachtig maar we'll echt met gevoel gegeven. Alas je in malang bent zal ik het toch aanraden al is het alleen maar voor de ervaring. Om de prijs hoef je het ook zeker niet te laten het was maar 25K voor 1 uur.

Na de tour van de bromo ben ik niet meer gaan slapen en heb ik de stad (malang) nog wat bezichtigd.

In de avond kwam een nieuw duits meisje in de dorm die in nl studeerde. We zijn de volgende dag heerlijk aan t zwembad gaan liggen bij een hotel. In de avond hebben we nog een chineese budistische tempel bezocht. Dit was ook in malang zelf. Wat mooi vergleken met al die andere tempels hier. Ik vond deze tempel zelf zelfs heel wat spiritueler dan heel bali bij elkaar.

De volgende dag ben ik verder gereisd met de trein naar yogyakarta. Ik dacht dat me vlucht op 7 okt ging, maar het is pas op 9 okt. Ook was het niet de moeite waard om de ticket om te boeken, hiervoor moest ik namelijk 100 euro bij betalen terwijl mijn ticket maar 40 was.

Vanuit yogyakarta heb ik de borobodur en de prambanan zelf bezichtigd, beide op een andere dag. Ik ben daar zelf naar toe gegaan met de public bus. Verder heb ik rustig aan gedaan, wat gewinkeld, een aantal massages genomen, gelezen en wat rust genomen.

Op dit moment zit ik op het vliegdveld. Ik ben aan het wachten op mijn vlucht naar singapore. Ik heb als plan om naar little india te gaan (het backpackers gedeelte van singapore) en dit als uitval basis te gaan gebruiken voor mijn bezichtigingn in singapore. Het idee is om little india, chinatown, marinabay, sentosa en misschien de dierentuin te gaan bezichtigen