siem reap

In siem reap ben ik terecht gekomen in bliss villa. Een geweldig guesthouse wat gelijk staat aan hotel kwaliteit! Een grote kamer met twee losse bedden heb ik waarin een eigen badkamer is met een warme douche. Ook heb ik een tv op de kamer. Rlx om even een breek te nemen na een lange reis.

De eerste avond en dag heb ik heerlijk rlx aan gedaan films gekeken op mijn kamer. In de avond kwam ik anita tegen. Een meisje uit de groep waarmee ik naar de waterval was geweest in luan prabang. Even bij gekletst en ik heb een hapje gegeten. Daarna zijn we naar de night market geweest.

Ze verkopen veel al de zelfde producten. Wel hebben we hier beide een t shirt gekocht no tuk tuik today en met op de achterkant or tommorow, aangezien je hier om de 3 metrer door een tuk tuk driver wordt bestormt. op de night market heb ik mijn vis angst over wonnen en heb ik een dr fish behandeling genomen. Wie had dat ooit gedacht! Haha. Het duurde wel tien min. We hebben hier nog gezelschap gehad van 2 italianen waarvan 1 ook de fish spa ging doen en de ander meteen ze voeten eruit haalde haha.

Hierna had anita weer honger en zijn we nog in een restaurant gaan zitten in de pub street. Op de weg na het restaurant werden we nog aangesproken door een jongen van een jaar of 12 die wilde dat we etenm voor hem kochten. Ik vertelde anita dat ik hier over iets op internet had gelezen dat je het volgens mij niet helemaal kan vertrouwen. De jongen kreeg ze zin niet bij ons en bleef ons volgen en ging ook slaan.

Na het restaurant zijn we terug richting de guesthouses gelopen en hebben we besloten om een kijkje bij een bruiloft te gaan nemen die op de kruising van de straat na onze guesthouses lag.

Er wenkte een man na ons dat we binnen in de tent mochten komen. We werden hartelijk ontvangen en er werd meteen een glas en drinken voor ons neer gezet. Ook vroegen ze of we wilde eten. Dat hebben we maar over geslagen omdat er een gekookte schildpad op tafel kwam.

het feest was al over en er waren nog enkele mensen die er nog waren blijven hangen. De man nodige ons uit om de volgende ochtend om 7 uur te komen dan konden we het offeren zien.

Een kort nachtje werd het. Ik was rond half 1 terug op mijn guesthouse en om half zeven ging de wekker weer.

Helaas was er nog weinig te doen om 7 uur. De eerste mensen waren binnen aan het komen. Dit terwijl ik om 5 uur s'nachts al wakker werd van de harde muziek die alweer aan stond in de tent.

Omdat er eigenlijk nog niets te doen was hebben anita en ik besloten om eerst te gaan ontbijten.

Rond 8 uur kwamen we terug bij de tent aan die inmiddels al gevult was met rijen stoelen waar mensen op zaten met offer schalen met fruit.

Na het offeren gingen veel mensen weg. Dit waren mensen uit het dorp die kwamen offeren voor de bruiloft en alleen de familie leden bleven. Ook werd er eten op tafel gezet dit was trouwens na het offeren en na het eten gingen de mensen uit het dorp weer. Ze hadden allemaal een tasje met fruit mee gekregen. Ook werd het fruit op tafel gezet om te eten.

Alle mensen waren mooi aangekleed de vrouwen in jurken en de mannen in nette kleding en de vrouwen waren mooi op gemaakt. Ook uit het dorp die alleen voor het offeren kwamen.

De man heeft ons uitgenodigd om de hele dag aanwezig te zijn en aan het einde van de dag zelfs mee te gaan naar een restaurant maar hier voor hebben wij gepast omdat het dan best een lang dagje zou worden na een paar uurtjes slaap.

Gedurende de dag kwam er ook nog een monnik om blessings te doen en water over het bruidspaar te verspreiden.

De rest van de dag hebben we heerlijk gerelaxed op een sunbedje aan het zwembad op een rooftop van een hotel