vervolg slowboat

De volgende ochtend begonnen we aan onze 2de en laatste dag van de slowboat naar luang prabang. Dit keer stonden er wel stoelen voor in de boot. Ik ben daar gaan zitten omdat ik hier de meeste ruimte had. Het bleek ook nog eens de gezelligste plek van de hele boot te zijn! de andere reizigers die hier zatn waren ook wel in voor een gesprekje en we zaten hier ook tussen een aantal locals. Ook een vrouwtje die in amerika woonde en met ons engels kon spreken. Als er onderweg iets belangrijks kwam wees ze ons er op dat we een fototje konden maken. We kwamen via haar ook meer te weten over het lokale leven, bijvoorbeeld dat als mensen ziek zijn ze ook de boot op moeten om bij het ziekenhuis te komen.

Het was een lange reis van 8 uur maar gelukkige wel een gezellige. Aangekomen in luang prabang konden we zo naar een hostel gaan zoeken en hadden hier geen tuk tuk voor nodig. Samen met claire ben ik uit gekomen bij een dormetory. Er stonden vier bedden op 1 kamer. De man die er werkt gaf ons geen vriendelijk ontvangst ik probeerde duidelijk te maken dat het laken vies was en toen zei die als je het niet goed vind ga je maar verder. Uit eindelijk toch besloten dat hostel te nemen en de man nog een x mee na de kamer genomen en met gebaren duidelijk proberen te maken dat die het dan moest verschonen. Hij zei dat die nog wel een andere kamer had. 'Nu gaat die mij zeker een single kamer laten zien' dacht ik gelukkig kwam ik beter uit een dormetory kamer waar maar 1 stapel bed in stond, voor 2 personen dus maar! En een eigen douche. Daar van was helaas de eerste 2 dagen het warme water kapot maar ik kon wel een andere douche gebruiken. Wat ik in dit hostel wel vervelend vond is dat er een laptop staat voor de gasten maar waar het personeel de hele tijd op zit, je moest dus elke x vragen of ze even plek voor je wilde maken. Dit terwijl hij op zijn eigen bureau een pc heeft staan.

De eerste avond met wat andere mensen op de nightmarket een hapje gaan eten en daarna niet veel meer gedaan het regende de gehele avond.

Ik ben totaal in luang prabang vier dagen geweest. Ik heb hier rust genomen, ben naar de tad sae waterval geweest waar het water helder blauw was! Wat ik zeker aan kan raden en niet zo druk omdat iedereen naar de khangsi waterval gaat. Ook ben ik s'ochtends vroeg het bed uit gegaan om naar het almen van de monniken te kijken. Zelf had ik gelezen dat je om ik geloof 6 uur klaar moet staan, maar zelf heb ik ruim een uur gewacht voor dat ze kwamen. Ook ben ik de phusi hill opgeweest waar je wel een mooi uitzicht heb.

Ik ben tijdens het lopen op straat nog iemand tegen gekomen die bij mij op de boot zat en we zijn naar een tempel ceremonie wezen kijken (die voor mij niet meer bijzonder was omdat ik het al vaker gezien heb) daarna zijn we richting de utopia bar gelopen. We stonden op het kruispunt en de persoon waar ik mee was had nog niet gegeten. Op het moment dat we stil stonden en ik zei van je kan of hier links gaan eten of we gaan rechts naar de utopia bar, liep daar ineens marieke de deure uit! Ik had haar ontmoet in het hostel op koh tao. Ze was nu met een meisje uit frankrijk aan het reizen. Gezellig met ze alle samen naar het restaurant gegaan en daarna heeft marieke ons nog vergezeld in de utopia bar.

Ook ben ik de nederlandse groep in luang prabang nog tegen gekomen. Zei gingen fietsen.

Na luang prabang ben ik verder gereisd naar vang vieng

ik was nog even vergeten dat ik in luang prabang ook een massage heb genomen bij het rode kruis, het was erg goed en de goedkoopste in de stad